Speciale acties

Knuffelactie

Op 24 maart kunt u voor het eerst kennismaken met ‘Michieltje’, een schattige knuffel met een T-shirtje met het logo van de Stichting Vrienden ADRZ. Voor €15,- kunt u ‘Michieltje’ aanschaffen. Met uw aankoop maakt u ook een ziek kind blij: bij elk verkocht ‘Michieltje’ wordt er eentje cadeau gegeven aan een kind dat is opgenomen in het ADRZ.

Voorbeelden van andere acties

Ter gelegenheid van uw verjaardag (kroonjaar), een jubileum of geboorte kunt u uw familie en vrienden vragen om in plaats van cadeaus, geld te geven voor een project in het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis. Samen met de Stichting Vrienden ADRZ kunt u een project uitkiezen. Overweegt u om op deze wijze het ziekenhuis te steunen en hebt u vragen hierover, neem dan contact met ons op.

De heer Smulders* is al jaren afhankelijk van dialyse door slecht werkende nieren. Wekelijks vindt hij zijn weg naar het speciaal ingerichte dialysecentrum van het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis.

Toen hij de respectabele leeftijd van 65 jaar bereikte, besloot hij zijn familie en vrienden te vragen een schenking te doen die ten goede zou komen aan het dialysehuis. Dit geweldige initiatief leverde ruim € 3.000,-- op.

* Uit privacyoverwegingen is deze naam veranderd.

Anja en Kees-Jan hadden tijdens de zwangerschap van hun vierde kindje al bedacht dat ze eigenlijk geen cadeaus meer wilden van de kraamvisite; van hun eerste drie hadden ze nog allemaal genoeg mooie spulletjes over. Na de geboorte van hun gezonde zoon verstuurden ze geboortekaartjes met daarop de wens een geldbedrag(je) mee te nemen, dat besteed zou worden aan een project op de afdeling neonatologie van het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis. In de babykamer stond een door de oudere zusjes zelfgemaakte doos, waar het bezoek de enveloppen in kon stoppen. Na afloop van de kraamtijd bleek er totaal €375,- in de doos te zitten, dat door de kersverse ouders is aangevuld tot het mooie bedrag van €500,-. Daarmee hopen ze een steuntje in de rug te kunnen geven aan die ouders bij wie de geboorte van hun baby minder rooskleurig is verlopen.